Mitt beste verktøy for livsmestring

(Jeg gjør oppmerksom på at deler av dette innlegget kan oppfattes som reklame. Det er det ikke)

 

Siden jeg ble syk igjen på sensommeren 2018, har jeg gjennomgått en enorm utviklingsreise på det personlig plan. Noen vil kanskje si at det er naturlig, når man blir stående ovenfor slike prøvelser som det jeg og min familie har fått. Det er jeg enig i. Det er naturlig at en uhelbredelig kreftdiagnose endrer noe i en. Men nå har det seg slik at jeg har fått beskjeden «du har kreft» to ganger. Og opplevelsen var ganske ulik fra 2016 til høsten 2018. Jeg takler det hele så overraskende bra. Til tross for at situasjonen er mye verre denne gangen, håndterer jeg den bedre. Faktisk håndterer jeg situasjonen bedre og bedre etterhvert som tiden går. Til tross for alle nedturene vi har opplevd underveis.

 

Mine venner og min familie kjenner meg nesten ikke igjen. Jeg kjenner knapt igjen meg selv. Jeg har vært redd. Veldig redd. Men utrolig nok er jeg sjelden redd nå. Selv i skrivende stund, mens jeg kjenner at det skjer ting i brystveggen og brystbeinet, og jeg innerst inne lurer på om det blir tid for meg å skifte behandling snart, klarer ikke redselen å få kloen i meg (jeg skrev dette før jeg fikk svar på MR som viste at jeg faktisk måtte bytte behandling. Men også etter den nedturen klarer jeg meg bra). Det er som om jeg er impregnert med antifrykt og at enhver form for engstelig tanke bare preller av på huden.

 

Innimellom kan jeg fornemme at engstelige tanker forsøker å trenge seg på: «Er det litt mer vondt nå?» «Er det en ny klump der?» «Hvorfor er det egentlig en hoven klump over kragebeinet, når de ikke finner noe galt? Tar legene feil? De har jo tatt feil før!» Heldigvis hører jeg bare at disse tankene banker på døren. Jeg lukker ikke opp. Når jeg ikke gir disse tankene oppmerksomhet, så fordufter de etter kort tid. Noen ganger hender det at de prøver seg på nytt. Jeg registrerer at de dukker opp. Men døren forblir stengt.

 

Jeg velger å heller bruke energi på positive og nyttige tanker. Jeg lærte av Ingvard Wilhelmsen at det var viktigere at tankene mine er nyttige enn at de er sanne. Så jeg velger å tenke at behandlingene jeg mottar virker, inntil det motsatte er bevist. Jeg velger også å tenke at jeg kan bli frisk. Og det skal jeg tenke helt til jeg blir frisk. For det motsatte skal så absolutt ikke bli bevist. Det er ikke sikkert at dette er sant. Men jeg velger å tenke slik, fordi jeg har det bedre da. Fokuset mitt er til enhver tid å leve best mulig med en nærmest umulig livssituasjon. Jeg behøver ikke å anstrenge meg for å få til dette. Det skjer nærmest av seg selv. Og det er dette som er så overraskende. Hvordan i alle dager mestrer JEG å tenke slik jeg gjør? Jeg som ALLTID har bekymret meg?

 

Jeg har vært ganske stolt av hvordan jeg har håndtert denne krisen vi står i. Men hverken jeg selv eller Wilhelmsen kan ta hele æren for at jeg har mestret den så godt. Jeg har fått hjelp, uten at jeg var klar over det. Det har etterhvert gått opp for meg hva som har foregått. Og nå er tiden inne for å dele dette med dere. Det jeg nå skal fortelle om har vært mitt aller viktigste redskap for å håndtere livets motgang. Det har virkelig endret mitt liv, min tilværelse, til det bedre.

 

Det har sittet langt inne å dele dette offentlig. Det er noe med det å ha funnet noe som fungerer for en selv. Noe som kanskje flere anser som alternativt. Man blir redd for at dersom man forteller om det, så vil skeptikerne der ute (og de er det sikkert mange av) prøve å så tvil om det man selv har så inderlig tro på. Men jeg er klar nå. Jeg har så mange positive opplevelser med dette nå, og jeg føler meg trygg på at ingen kan ta ifra meg det. I tillegg har jeg så lyst å dele dette, slik at flere kan få muligheten til å oppleve god helse og bedre livskvalitet.

 

Da jeg fikk tilbakefall av kreften i august 2018 startet jeg med noe som jeg hadde vurdert en stund, men vegret meg litt for. Nemlig eteriske oljer. Eller terapeutiske essensielle oljer, som det også kalles. Jeg ante ikke da, at det skulle komme til å være et av de beste valgene jeg har gjort i mitt liv. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg tror aldri jeg hadde taklet vår nåværende krise så godt som jeg gjør, om det ikke var for disse oljene. Jeg er overbevist om at jeg kan takke oljene for min personlige utvikling og for at jeg har det så bra som jeg har det nå.

 

I august i fjor meldte jeg meg altså inn i doTerras oljeverden og kjøpte en startpakke kalt familiepakken. Det var hovedsakelig én av oljene jeg ønsket å bruke og jeg startet med den samtidig som jeg startet på cellegift. Jeg hadde det ganske bra denne høsten. Overraskende bra. Alt som skjedde med meg etter å ha brukt den ene oljen en stund, var bare starten på utviklingsreisen som jeg har opplevd. Etter 2 måneders bruk, leste jeg mer om oljen. Jeg oppdaget da, til min store overraskelse, at den var kjent for å kunne redusere stress, engstelige og depressive følelser. Var det derfor jeg hadde det så bra? Wow! Jeg var solgt! Etterhvert prøvde jeg flere oljer. Jeg brukte dem til familien også.

 

Jeg må understreke at jeg brukte oljer til meg selv på eget initiativ. Jeg følte at jeg hadde lite å tape. Legene hadde jo sagt at det var lite sannsynlig at jeg kunne bli frisk.
Men en generell anbefaling er å forhøre seg med sin lege dersom man er i kreftbehandling eller i annen medisinsk behandling og ønsker å bruke oljer. Det finnes en del forskning å lese om ulike eteriske oljer, blant annet på det medisinvitenskapelige nettstedet pubmed.com.

 

Da kreften begynte å vokse igjen i vinter, hadde jeg et litt ufrivillig opphold med oljene. Jeg ble redd for at de kunne ha påvirket kreften eller cellegiftbehandlingen negativt. Kreftoverlegen sa at det ikke hadde hatt noen betydning. Dessverre er det dette legene mener når de sier at kreften er uhelbredelig. De mener at enhver behandling jeg mottar kun vil hjelpe i et begrenset tidsrom, før kreftcellene muterer og jeg må bytte behandling. Og slik fortsetter det, helt til alle behandlingsalternativer er brukt opp.
For sikkerhets skyld, tok jeg likevel en oljepause. I denne perioden uten oljer, merket jeg tydelig hva godt de hadde gjort for meg.
De hadde styrket meg både fysisk og psykisk. Jeg hadde opplevd å være mer i balanse. Jeg hadde følt økt velvære og mindre bekymring. Jeg følte at jeg hadde vært den beste mulige versjonen av meg selv. Jeg følte at jeg ble mer nedfor og jeg lengtet virkelig etter å bruke dem. Da kreften fortsatte å dukke opp på nytt sted, selv uten at jeg benyttet oljer, valgte jeg ta dem i bruk igjen. Denne gangen begynte jeg å bruke mange flere. Og mye mer systematisk og målrettet. Oljene har nå blitt en del av min daglige rutine og har fått stor plass i mitt liv. Jeg har blitt en enda bedre versjon av meg selv. En versjon jeg ikke trodde fantes.

 

Oljene kan virkelig brukes til alt! I huset vårt (og i mange andre hjem har jeg skjønt etterhvert) sies det stadig: Jeg har en olje for det! 🙋🏻‍♀️

 

Jeg har mitt eget lille «hjemmeapotek» som benyttes til hele familien. Og det beste av alt er at dette kun er naturens egen «medisin». Masse gode helsebringende effekter, uten bivirkninger. Oljene fra doTerra utvinnes ved hjelp av enten dampdestillasjon eller kaldpressing. Oljene utvinnes fra fruktskall, blomster, trær, røtter, busker, sevje, blader, krydderplanter eller urter. I doTerras oljeverden finnes ingen lumske kjemiske forbindelser eller tilsetningsstoffer. Oljene er helt rene. Med noen unntak kan de fleste oljene brukes internt, altså spises/drikkes/tas i kapsel.

 

Så hva kan de eteriske oljene gjøre for oss?

 

Det er strengt lovregulert for hva man har lov å si at naturmidler hjelper mot. Det er vanskelig å uttrykke min sanne begeistring og fortelle konkret hva oljene har gjort for meg og andre, uten å trosse dette lovverket. Derfor prøver jeg her å holde tungen beint i munnen, og håper at jeg ikke tråkker over noen grenser. Jeg skal ikke påstå at oljene kan kurere noe eller at de er løsningen på alle problemer. Men jeg vil tørre å påstå at oljene forbedrer helse, velvære og livskvalitet. Og jeg føler meg ganske sikker på at du vil la deg begeistre du også, om du gir dem en sjanse.

 

Oljene virker, det er utallige eksempler på det, både i mitt hjem og i andres. Og de er nok kommet for å bli. Stadig flere får øynene opp for oljemagien. Jeg håper og tror at det etterhvert vil være oljer i alle hjem. Både for vår skyld og for klodens skyld.

 

Bruksområdene til oljene strekker seg langt utover det jeg har erfart personlig. Mine egne foreløpige erfaringer er

– Bedre humør, styrking av positiv innstilling. Mindre bekymring.
– Bedre psyke inkl bedre selvfølelse. Blitt tryggere og mer uredd for hva andre vil tenke og mene om meg.
– Emosjonell healing
– Opplever mindre stress av hverdagslige ting. Jeg blir fortsatt stresset av enkelte situasjoner, men merker forskjell fra tidligere.
– Klarer i større grad å kontrollere tanker
– Mer energi
– Bedre hukommelse
– Økt konsentrasjon
– Finere hud og sterkere negler (det sies også at man får finere hår, men jeg har jo ikke hår, haha)
– Bedre søvn
– Bedre fordøyelse
– Reduserte plager av sesongallergi
– Familiemedlemmer som har brukt oljer når de har «brygget på noe», har opplevd at det forsvant i løpet av dagen eller natten.
– Færre myggstikk og ingen reaksjon på dette (tidligere store allergiske reaksjoner)
– Opplever mindre smerter
– Opplevd mindre bivirkninger av cellegiften, enn da jeg fikk den i 2016 (hadde også færre kurer den gang).
– Fjerning av flekker på klær og tusj (som ikke gikk bort ved vasking) på tripp trapp stol.

 

I vinter gikk det flere virus i barnehagen til barna. Vi unngikk disse. Gjennom hele høsten og vinteren har barna kun hatt én dag hver borte fra barnehagen. Og det viste seg at ingen av dem egentlig var syk da.
Om dette er tilfeldig, eller om vi kan takke min daglige smøring av dem med immunforsvarstimulerende olje, får vi aldri vite. Men jeg synes det er ganske imponerende. Ellers har jeg kunnet hjelpe barna med å lindre irritasjoner i luftveiene, fordøyelsesbesvær, søvn og at de raskere har kommet til ro ved humørsvingninger/sinneutbrudd.

 

Det finnes flere ulike måter å benytte oljene på:

 

– Atopisk bruk er på huden, enten ved å smøre på kroppen eller til bruk i badekar eller fotbad.

 

– Intern bruk kan være via matlaging, i drikkevann, te, dryppe under tungen eller dryppe dråper i tomme kapsler (som følger med familiepakken).

 

– Aromatisk bruk er å lukte på oljene. Den aller beste terapeutiske effekten av aromatisk bruk av oljene får man ved å bruke en diffuser, en luftspreder/lampe som følger med i familiepakken. Fyll i litt vann, drypp ønskede oljer i vannet og trykk lampen på👌🏻 Bruk av diffuser er også veldig godt for inneklimaet. Både astmatikere og allergikere kan nyte godt av oljene. Har du sykdom i hus? Frisk opp luften med antibakterielle/antivirus-oljer da vel👏🏻

 

Oljene virker både fysisk, emosjonelt og mentalt. Spesielt bruk av diffuser er effektivt for å skaffe seg eller oppretthold god mental balanse, gi økt energi, bedre søvn eller økt konsentrasjon. Eller bare for å skape litt spa-følelse hjemme. Dette er bare noen få eksempler av mange bruksområder.

 

Virkningen på det psykiske har vært det aller viktigste for meg. Frigjøring av stress, negative tanker og frykt. Men det at jeg har mer energi har også vært utrolig viktig.
Jeg merker jo såklart at jeg er sliten, hvem hadde ikke vært det etter 10 måneder på cellegift? Og som mamma til tvillinggutter på 4 år!? Men jeg er ganske sikker på at jeg er mindre sliten enn jeg hadde vært om det ikke var for oljene.

 

Oljene kan også brukes til flekkfjerning, rengjøring, blomster/planter, frisk duft på klær/sengetøy, holde insekter borte etc. Alt på en skånsom og giftfri måte.

 

Når man har bestemt seg for å prøve seg i oljeverden, er det greit å starte med familiepakken. Den inkluderer det viktigste du trenger for å få en god start med oljene og er satt sammen for å dekke mange bruksområder.

 

Familiepakken består av følgende:

⭐️ Diffuser (luftsprederen)
⭐️ Baseolje til å tynne ut oljene ved atopisk bruk på huden.
⭐️ Kaplser (tomme) for intern bruk av oljer
⭐️ 9 eteriske oljer:

🌱 Oregano – til matlaging, flekkfjerner, rens av kropp (oreganorens), antioxidant, stimulerer immunforsvaret og beskytter kroppen mot sesongtrusler, støtter respirasjonssystemet og fordøyelsesystemet i kroppen.

 

🌱 Rosmarin – til matlaging, energigivende, økt fokus, konsentrasjon og hukommelse, avslappende i badekar, bra for hårkvalitet og hårvekst, bruk sammen med lavendel for en stressreduserende massasje, hjelper å gjenvinne mental våkenhet når man opplever utmattelse/tretthet.

 

🌱 Lavendel – for ro, avstressing og god søvn. For å holde mygg/insekt på avstand. Fremmer sårtilheling og lindrer hud som er overeksponert for sol. Lindre sesongplager, hodepine og luftplager i magen.

 

🌱 Peppermynte – kjølende, anti-inflammatorisk, kan lindre hodepine, muskelverk, sesongplager, urolig mage, «cravings», fremmer god pust og lungefunksjon.

 

🌱 Vill appelsin – oppløftende for kropp og sjel, lindrer stress, stabiliserer humør, er både energigivende og fremmer god søvn, øker konsentrasjon og stimulerer immunforsvaret.

 

🌱 Sitron – rensende og forfriskende, både for kroppen, sinnet, inneklima og ved rengjøring av overflater. Oppløftende for humøret, dempende for engstelse og negative tanker. Energigivende. Start dagen med sitronolje i vann (oljen sliter ikke på tannemaljen), eller tilsett til dine favoritt-desserter. Flekkfjerning. Bra å diffuse for økt konsentrasjon og innlæringsevne (supert for studenter/skolebarn).

 

🌱 Frankincense (king of oils) – støtter sunn cellefunksjon og cellefornyelse, god for huden, kan redusere synlighet av arr, strekkmerker og rynker. Fremmer ro, løfter humøret ved å dempe nedstemthet, stress og engstelse. Fremmer god lungefunksjon, funksjonelt nervesystem og sunn fordøyelse.

 

🌱 On Guard – Beskyttene og immunboostende oljeblanding (satt sammen av kun rene eteriske oljer). Dette er oljen jeg smurte barna med hele høsten og vinteren. Kan også brukes internt eller i diffuser i tider med mye smitte eller hvis du merker at noen brygger på noe.

 

🌱 ZenGest – Oljeblanding for å støtte god fordøyelse og lindre besvær (består også kun av rene eteriske oljer). Ta i kapsel eller smør på magen om du har spist for mye eller opplever fordøyelsesbesvær. Også god mot kvalme eller reisesyke.

 

 

Bruksområdene er mange flere (og mer spesifikke) enn det jeg har tatt med her. Om du velger å kjøpe familiepakken via min link (se under), vil du få opplæring i enda flere bruksområder for oljene.

 

Ved bestilling av familiepakken innen 30. juni, får du med 3 gratis bonusoljer👏🏻:

 

🌱 AromaTouch – massasjeolje. Lindrer ømme, spente muskler. Virker beroligende.

 

🌱 Balance – Jordende og avslappende olje for ro og velbehag. For å redusere engstelige følelser. God til meditasjon og yoga. God å ha for hånden ved trassutbrudd hos de små og generelt ved humørsvingninger eller sinne.

 

🌱 Console (roll-on) – Emosjonell styrke. For å styrke følelser av velvære og håp, spesielt i tider med tap, tristhet eller sorg.

 

 

Prisen for en familiepakke er 287,50 Euro, altså rett i underkant av 2800 kr. Dette inkluderer moms og frakt. Det tilkommer ingen toll på doTerra-varer. Prisen høres kanskje dyr ut. Men det er egentlig ikke det. Og absolutt verdt pengene, mener jeg. De ulike produktene i pakken har ulik pris. Men gjennomsnittsprisen per dråpe olje (i familiepakken) blir 1,24 kr. DET er billig helse og velvære det! I tillegg får man jo med diffuser (uvurderlig), baseolje og kapsler.

 

For å kjøpe familiepakken til denne prisen (alltid 25 % rabatterte priser for medlemmer), melder man seg inn i doTerra og får en egen brukerkonto. Det er ingen ulemper ved å være medlem, ingen binding eller kjøpsforpliktelser. Bare mange muligheter.

 

Ved å melde deg inn i doTerra via meg, vil jeg være ansvarlig for din opplæring i bruken av oljene. Gratulerer! Jeg elsker å prate om oljene, og jeg elsker å kunne bidra til å forbedre folk sine liv. Så jeg vil gjerne hjelpe deg slik at du kan oppleve oljemagien du også.

 

Du kan bli med i min private oljegruppe på Facebook. I tillegg kan du bli med i det største doTerra-teamet i Norge, med over 3000 medlemmer i en lukket Facebook-gruppe (over 7000 brukere totalt i dette teamet). Du vil få tilgang til masse informasjon og nyttige tips og har også anledning til å spørre andre brukere om råd og hjelp.

 

Kunne du tenke deg å prøve dette?

For å melde deg inn og bestille følger du disse enkle stegene:
1. Trykk her for å melde deg inn.
2. Velg Join & Save.
3. Scroll ned og velg Join doTERRA
4. Velg Europe, og deretter Norway.
5. Trykk ok på den gule boksen som dukker opp.
6. Kryss av for Wholesale customer og Continue.
7. Fyll inn all personlig info, velg ditt eget passord. Trykk «My shipping address is the same».
8. Enroller ID og sponsor ID skal være som utfylt, 6521479
9. Når du kommer til bestillingssiden, så søker du opp det du vil bestille, f.eks. Norway Family Kit, og legger dette i handlekurven.
10. Gå til kassen og gjennomfør betaling.

 

Gi meg en lyd dersom du ønsker hjelp til å bestille.

 

Til deg som har gjort et smart og godt valg, gjenstår det kun å si:

Velkommen til oljeverden og ditt nye naturlige, velbalanserte liv med færre giftstoffer!

2 kommentarer
    1. FANTASTISK! Bruker de selv. Har senskader etter brystkreft. Var igjennom alt en kan, og går nå på tabeletter som gjør at i en alder av 35år er jeg i overgangsalderen;) Jeg sliter mye med hodeverk, å da har peppermynte hjulpet. Å kunne slippe å ta Paracet er bare fantastisk. Når jeg har hatt vond hals, så har jeg smurt On Guard på halsen, gurgler og drukket litt med vann å dagen etter er jeg helt god. Dette har skjedd mer enn 1 gang med meg, og det har også skjedd med min datter, og venninne. Rosmarin bruker jeg i håret, ja nå har jeg fine krøller;) Bruker de til å støtte min datter som sliter med nye situasjoner. Så jeg har så lyst at flere skal få kjenne på dette jeg opplever med oljer. Så jeg kjenner og forstår din begeistring over oljene. Håper du blir frisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg