4. Desember

Barnas julekalender

 

Det var stor stas i morges da Rampenissen hadde tegnet øyne og munn på noe av frukten. Barna la merke til det med en gang. Ja, de går faktisk rundt og leter etter sprell om dagen! De fant fort på at dette måtte være mamma, pappa, Martin og William.

 

 

Ellers har Rampenissen lagt madrassene ned på gulvet på rommet deres, slik at de kan ha overnattingsbesøk helt ved siden av hverandre. Mon tro om det blir mye tull og krangling ved legging i dag. Satser på at det går bra.

Guttene har for kort tid siden byttet fra juniordyner til våre voksne ekstradyner. Men vi er da litt i manko på sengetøy. Men dette fikset Rampenissen. Han var nemlig en svipptur på Black Friday og sikret seg flanellsengetøy med reinsdyr på. Litt julelys og kosedyr har han også pyntet med. Dette blir skikkelig koselig☺️Håper ungene blir glade.

 

 

Dagens julesang

 

Dagens julesang handler om akkurat det jeg føler: At dette er den fineste tiden i hele året, akkurat nå. Vi må nyte den før den vips er forbi.

Låten heter «It’s the most wonderful time of the year. Jeg liker best den rolige coverversjonen til Kevin Simm.

Jeg har laget en liten mimrevideo til barna, med dagens låt som bakgrunnsmelodi. Snuttene er fra desember 2017. Da var de 2 år og 8 mnd gamle.

 

 

Dagens refleksjoner og takknemlighet

 

I dag føler jeg takknemlighet over å ha tålt 3 døgn med vannfaste. Det er som nevnt det lengste jeg har fastet. Jeg vet ikke om jeg tør å gå på vekten en gang. Jeg må si at jeg grugleder meg til å spise. Erfaring fra tidligere er at jeg får vanvittig vondt i magen. Jeg har jo IBS (Irritabel tarm) og jeg er veldig usikker på hva jeg bør spise for å trigge magen minst mulig. Krysser fingre for at det går fint🤞🏻

 

Jeg kjenner også stor takknemlighet for familien min. For at alle de andre er friske, for at barna er friske 🙏🏼

 

Jeg har gått ekstremt mye hjemme i dette huset de siste 4,5 år. Kun litt innslag av jobbing i redusert stilling. Jeg er ikke så ofte av huset, annet enn for handling, sykehusbesøk, andre behandlinger eller tur i ny og ne. På denne årstiden blir det dessverre lite tur på meg ute. Jeg fryser uansett hva jeg har på meg. Jeg liker meg best inne, under et pledd. Og for å ikke få gnidd inn dårlige samvittighet for dette, prøver jeg å ikke scrolle for mye på instagram, hvor flotte landskap og #liveterbestute florerer feeden min.

I november bestemte jeg meg for å ommøblere i stuen. I tillegg fikk vi en skjenk i julegave fra mamma og Rune, samt av vi kjøpte en tv-benk med mye lagringsplass, for penger vi fikk i julegave av svigerforeldrene mine i fjor. Det er skummelt å bruke penger på ting når man er så alvorlig syk. Vi vet jo ikke om jeg går tom for behandlingsalternativer og må få behandling privat eller i utlandet. Men vi håper vi ikke kommer i den situasjonen. Jeg trengte uansett desperat litt forandring hjemme og kjente et behov for å få det litt mer hjemmekoselig. Man blir heeeelt tussete av å gå hjemme hele tiden. Nå kjenner jeg på takknemlighet for at de få forandringene var det som skulle til for å trives bedre. Det er jo så viktig å trives der man oppholder seg minst 95 % av sin våkne tid.

 

Ellers er jeg fornøyd med å ha fått julekort i hus. I fjor ble det ingen julekort fra oss. Jeg sa jo at vi skulle komme sterkere tilbake i år, sa jeg ikke? I tillegg er jeg fornøyd med at jeg i dag har fått fikset et par julegaver på nett. Praktisk med netthandel, når man har ligget i sengen hele dagen.

 

Ha en fin kveld, alle sammen⭐️

 

 

1 kommentar
    1. Er så imponert over deg Rebecca og alt du orker å finne på. Du er så flink, og finner på så mye gøy for guttene🌲✨🎅🏻 Hurra for rampenissen💞👌🏻😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg