Det som ikke skulle skje!

NEI! NEI NEI! Kreftlegen ringte meg 14.56 i dag. Dessverre viser det seg at kulen som ble operert bort på torsdag er kreft. Det vil si at kreften, som først responderte på behandlingen, ikke lenger gjør det og har begynt å vokse. Jeg har sagt det lenge, det er noe som skjer her i brystveggen og jeg har en ekkel følelse knyttet til det. Ingen av legene jeg har snakket med i konsultasjoner har tatt dette på alvor. Jeg leser også i journalen min, i telefon-notatet fra legen jeg snakket med 9. januar på grunn av min bekymring for denne kulen, at han skriver at det er usannsynlig at dette skal ha noe med kreft å gjøre. Det er det de har sagt, alle sammen.

Så rett kan pasientens magefølelse dessverre være.

Så feil kan legers vurdering dessverre være.

Alle kan ta feil. Men jeg skulle så inderlig ønske det var min dårlige følelse som var feil. Dette viser meg at jeg har en intuisjon. Mine tidligere erfaringer, min fagkunnskap og mine symptomer, gav meg en magefølelse på at noe kanskje var galt. Gode resultater av bilder og legers avvisning av min bekymring, gjorde at magefølelsen ble undertrykket. Det angrer jeg bittert på nå. På tide å bli mer fortrolig med magefølelsen. Lytte til den. Det er ikke lett. Men jeg må prøve alt jeg kan. Akkurat nå sier magefølelsen at livet mitt blir kort. At livet er brutalt. Og at dette ikke går veien. Men jeg skal kjempe alt jeg klarer for å finne tilbake til troen på at dette skal gå bra. Uten at den troen undertrykker magefølelsen. For en jobb jeg har foran meg. 

Akkurat nå er jeg knust. Mannen min er knust. Mamma er knust. Og vi har ikke peiling på hva vi skal si til barna. De er så små. Vi vet ikke hva som skal skje fremover. William prater stadig om at det er 2 “Kjemokasper igjen”, for han har nedtelling til de kan få lov å dra på Leos lekeland. Vel, den ene skulle jeg jo hatt i forrige uke. De aner nok at noe er i gjerde. Vi har ikke sagt noe enda. Vil ikke uroe dem mer enn nødvendig. Dessuten vet vi ikke hva de forstår. I min Bacheloroppgave på sykepleien skrev jeg om barn og sorg. Hvor ironisk er ikke det? Jeg lærte iallefall at barn under 5 år ikke forstår begrepet død, slik vi voksne gjør. De forstår ikke at død er endelig. 

I tilfelle det skal finnes en kur som virker på meg, vil jeg jo ikke uroe dem med å prøve å lære dem om død nå. Herregud, det er jo FAEN helt umenneskleig at jeg skal måtte sitte her og ta stilling til dette. Skal jeg forberede barna mine, på snart 4 år, at mamma kanskje kan komme til å dø? Fy faen! Livet altså! Hva skjedde? Hvor mye motgang skal jeg og familien egentlig tåle?

Beklager for mitt dårlige språk her, jeg kan ingen finere kraftuttrykk som understreker fortvilelsen min godt nok.

Overlegens plan nå er at jeg skal ta nye bilder. Han tror ikke de vil satse på operasjon nå likevel. Og hvis lungemetastasene har vokst, eller det har dukket opp andre steder i kroppen, er operasjon uansett utelukket nå. Han forespeilet meg å begynne på Taxotere, en cellegift som jeg fikk 4 kurer av i 2016. Det føles ikke veldig betryggende å prøve samme cellegift igjen, som tydeligvis hadde dårlig virkning sist. Men jeg skal møte overlegen på onsdag og så får jeg forhåpentligvis flere svar og en plan jeg blir trygg på.

Nå skal jeg og familien fordøye dette her. Prøve å gjenvinne troen og håpet. Jeg kommer til å sette pris på meldinger, men kan ikke love at jeg orker å svare.

 

Rebecca

 

17 kommentarer
    1. Hei Rebecca! Jeg har ikke kommentert tidligere, men har fulgt din ferd gjennom gode og dårlige tider! Jeg må virkelig si at jeg føler med deg og din familie. Krysser alt jeg har for et mirakel så barna dine kan få beholde deg helt til de blir gamle og rynkete💙🤞du er rå-tøff Rebecca!!

    2. Dette er umenneskelig å måtte stå i Rebecca! Jeg har så vondt på dine vegne. Jeg håper legene prøver alt de kan for å komme frem med en god plan for deg. En som kan gi deg håp og styrke igjen. Tenker på deg og sender styrkeklemmer!!

    3. Uff, så ufattelig trist å høre 😥
      Jeg beundrer ditt mot og din styrke!! Du og dine nærmeste har måttet tåle så altfor mye allerede! Jeg håper på et mirakel for deg og dine 💕 De varmeste tanker og beste lykkeønskninger sendes til deg ❤️❤️❤️
      Klem

    4. Hei Rebecca. Vi kjenner ikke hverandre, men jeg har fulgt bloggen din og føler med deg. Jeg er selv sykepleier og har googlet endel på TNBC for er behandlet for det selv. TNBC er veldig komplisert og sammensatt, med mange undergrupper, men det må da finnes en ny cellegift som du ikke har prøvd tidligere? Og som kreftcellene dermed ikke har fått opparbeidet immunitet mot? Kanskje du skulle få en vurdering ved et annet sykehus? Second opinion ved Ullevål? De er i verdenstoppen når det gjelder forskning på bl.a brystkreft Det er jo fritt sykehusvalg? (Jeg vet ikke om det er aktuelt, men har du gentestet deg for arvelig BRCA? Mener jeg har lest om en ny medisin som kan være virksom når det gjelder genmutasjonen BRCA ved Trippel Negativ Brystkreft) Jeg vil det beste for deg og du må ikke gi opp! Vennlig hilsen Anna

    5. Kjære gode Rebecca! Det er så vanvittig sterkt å lese. Du er så tapper! Du og din familie har måttet tåle så ufattelig mye nå. Du er bare så ufattelig sterk. Håper at legene finner en god plan nå. Stå på videre. Ber videre for deg!!! Varme klemmer ❤

    6. Dette var tøff lesning🥺 Jeg er virkelig så lei meg for at du atter en gang fikk dårlige nyheter.. Dette er virkelig urettferdig!💔 Jeg håper og heier med resten av folk rundt dere og sender dere styrke og klemmer!❤️

    7. Beundrer deg for at du orker å gi kreften og kampen du kjemper et ansikt . Vi er mange som føler med deg og din familie . Klem til deg ,

    8. Hei sterke tøffe du. Du får ikke lov å gi opp nå! Jeg sender deg all den styrke jeg har, og litt til. Både til deg og den fine familien din. Du er en fighter, fortsett med det! ♥️♥️♥️

    9. Hei Rebecca <3 Tankene mine går hver eneste dag til deg nå. I oktober fikk jeg selv påvist samme type brystkreft som deg så kan sette meg inn i bare en brøkdel av det du har vært igjennom.Det har vært tøffe tak du har stått i og jeg beundrer deg i hvordan du greier å være så sterk som du har vært med to små barn som du også skal ta hånd om oppi alt dette.Du vet aldri hvor sterk du er før å være sterk er det eneste valget du har.Ja det blir jo sånn at man greier å hente en indre styrke man ikke tror at man har før det virkelig gjelder Jeg selv har kun kommet til 4 og siste omgang med EC 90 som jeg skal ha til fredag som kommer.Etter dette kommer 12 runder med Taxol og stråling. Når jeg selv begynner å syntes ting er vanskelig så dukker alltid du opp som en jeg beundrer veldig for ditt pågangsmot og åpenhet . Jeg er mye eldre enn deg 57 år og har tre voksne barn som kan hjelpe meg når det tynger.Du må ha to små rundt deg når du er på det dårligste. Jeg tenker på dette hver gang jeg begynner å syns synd på meg selv Laila du har kun deg selv å ta hensyn til. Det er mange unge som nettopp har begynt på livet som har det mye verre enn deg. Det er trist å lese dette siste du skriver nå jeg håper at du fortsatt klarer å finne tilbake styrken som du hele tiden har hatt og at denne styggedommen av kreft kan forsvinne vekk fra deg, Du har mannen din,guttene dine,mamma'n din familie og venner som kjemper med deg <3 Lykke til videre dette skal gå bra <3 Klem fra meg

    10. Hei! Vi kjenner ikke hverandre, men vil bare gi deg en god klem<3 Jeg har tvillinger som også er født i 2015 (April). Får så vondt i mammahjertet av alt du og din familie har gått og går igjennom. Håper og heier på deg!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg