Bryllupshelg i Praha – Alt er ikke alltid slik det ser ut…

Vi reiste til Praha 17.-19. juni 2016. Den helgen var preget av mye følelser. Blandede følelser. Jeg gledet meg stort til å se min gode venninne, Silje, gifte seg med sin Torbjørn. Jeg gledet meg til hotellweekend og kjærestetid med Marcus. Samtidig var det skummelt å reise bort fra guttene våre for første gang.

Og så var det den kjipeste og mest dominerende følelsen av alle. Denne forferdelige klumpen i magen. Den gjorde meg kvalm og jeg husker at jeg knapt klarte å spise frokost på hotellet. Varsellampene blinket stadig kraftigere. Så lenge vi var sammen med flere andre og det skjedde ting rundt oss, så hadde jeg det ganske greit. Dessuten var jeg jo nødt å ta meg litt sammen, forsøke å gjemme både bekymringsrynken og «gjeipen». Man tar ikke med «begravelsestrynet» i bryllup! Jeg synes at disse bildene fra turen viser at jeg klarte det ganske bra. Hvem skulle tro at denne jenten omtrent ikke sov om natten, fordi klumpen i magen var så uutholdelig og at hun, i stedenfor å sove, saumfarte det store internett i håp om å komme på bedre tanker enn at hun hadde fått kreft? 

 

Lystig lag på Åse og Jørgen sin takterrasse fredag kveld.

 


Klar for bryllup. Men først, kaffe! Eller jålekaffe da, som jeg liker:-)


Heldigvis var det lite utringing på kjolen min, så såret etter vevsprøven ligger godt skjult under blondene og blomstene.

 

Dette viser at:

  1. Man er mye sterkere enn man tror, når man virkelig trenger det. 
  2. Det er ikke alltid det synes på folk hvordan de egentlig har det. Det er visst mye som kan gjemmes bak et smil. Og dette er viktig lærdom! Tenk på det neste gang du føler deg nedfor. I denne sosiale mediers tidsalder er det lett å forledes til å tro at «alle andre» lever tilsynelatende perfekte og bekymringsfrie liv. Men de aller fleste har sitt å stri med, selv om det ikke alltid kommer frem i samtale eller på sosiale medier. Vit det! Husk det! Jeg har mye tanker omkring akkurat dette, og kommer kanskje til å skrive et innlegg om det senere.

 

Og nå skal jeg gi deg (og meg selv) et godt råd. Du har kanskje hørt det før. Eller kanskje til og med erfart det. Dersom du bekymrer deg for kreft eller at det feiler deg noe annet alvorlig, for all del IKKE beveg deg inn i google-jungelen. Google er fantastisk. Dersom man bruker det på riktig måte. Man finner neppe ut om man har kreft ved å google. Men det er stor sannsynlighet for at det kan styrke mistanken. Og det var vel ikke det du ønsket? Eller trengte? Dersom man er under utredning for noe, så vet man jo at man ikke får svar før man får svar. Men man har jo bare så lyst å finne noe positivt, som kan gi håp om at man «feiler» noe annet. Aller helst ingenting. I beste fall noe langt mer uskyldig og ufarlig enn kreft. Jeg brukte google på feil måte. Jeg merket jo at det ikke var bra for meg. Klumpen i magen vokste i takt med antall nettsider jeg besøkte. Så hvorfor klarte jeg ikke å slutte? Å logge av den f? mobilen? Gi meg selv google-forbud? Jeg gikk i denne fellen flere ganger i løpet av sommeren 2016. Det førte ikke noe positivt med seg. Kun tårer, klump i magen, stress, søvnløse netter eller nedsatt søvnkvalitet og mareritt. Ikke gjør det, er mitt råd. På dette feltet med bekymring omkring egen helse har «hypokonderlegen» Dr. Wilhelmsen mange gode poeng. Hans tanker om akkurat dette hadde jeg dessverre ikke hørt så mye om på det daværende tidspunkt. Men kanskje jeg skriver litt om det en annen gang. Klok mann. Nyttige ord.

 

Hvis man ser bort ifra kaoset jeg følte inni meg, som pågikk mest da jeg var på egenhånd, så var bryllupet til Silje og Torbjørn helt fantastisk. Jeg er så glad for at vi fikk være der og ta del i feiringen. Hurra for kjærligheten og det nydelige brudeparet!

Og guttene våre hadde det tipp topp hjemme, med super-mormor.

#fuckcancer

2 kommentarer
    1. 💗Det er som om du sitter i skjermen og snakker med meg. Ser for meg situasjon og uttrykk. Du skriver så bra Rebecca. Det er mye følelser her og jeg kan kjenne klumpen i magen….Glad i deg💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg